Klima cihazının tarihi beşeriyet kadar eskidir. İlk insanlar eğin ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor hazırlamak ciğerin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin akarsu gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk heybetli yararlanma alanını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her ahit 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, elan keyif ve semereli yaşayabilmek ciğerin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima aşırı olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya ustalıkyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik evet. Imdi klima yoksuz ustalıkyerlerinde kimse çkızılışmak istememektedir. Önce ustalıkyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor takımı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat ferahlamak ciğerin kullanılan bir takım olmaktan çıkadınp, kışın da ısınmak ciğerin tercih edilen takım yapmıştır. Klima yararlanma kızılışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde oldukça karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana yönlü seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin esenlanamaması, sahih montaj uygulamalarının konstrüksiyonlmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate kızılınmalıdır. Klima takımı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak önemsiz bir araştırı konstrüksiyonlmalıdır.