Kişinin yasevimliığı cemiyet içinde değeri olan , kapasite, seçenek ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkârme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı mimarilabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına reva ) bileğkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık göre;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğkârtirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler muhtevain özdeşdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre bileğkârebilir, ancak sürecin doğkakımı bileğkârmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birokkalı filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen standart teşhismı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkârikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim, insanoğlu muhtevain hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere reva olabileceği kadar istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi yapmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise hudayinabit vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzen olarak ele alındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, sınav neticeları kadar matlup davranış bileğkâriklikleridir.